eslöv

eslöv

måndag 5 juni 2017

Läsutmaning

Är ni redo för sommarens läsutmaning?

Ni har snart massor av sköna, lediga dagar framför er och då passar det perfekt att fylla en del av dem med härliga lässtunder.

Det tänker i alla fall jag göra och nu utmanar jag er:

Jag utmanar härmed klass 4c att läsa tre gånger så många böcker som jag i sommar (eller fler).

Om ni lyckas väntar en överraskning när vi ses i höst.

Den här gången vill jag att ni använder hemsidan

www.jagharläst.se

för att registrera era böcker allteftersom ni läser. Den kommer ni in på från både dator, surfplatta och mobil. 

Där skriver ni in lite fakta om boken och vad ni tyckte om den. Ni kan också ladda upp en bild på boken om ni vill. Sen skriver ni min epost-adress:

Sara.bjorck@eslov.se

så skickas ett digitalt vykort till mig. På det sättet kan jag följa er läsning under sommaren. På hemsidan kan ni också hitta boktips från andra elever i hela Sverige. Dessutom deltar ni i en tävling om vilken klass som har läst flest böcker under sommaren och kan vinna fina bokpriser.

Då kör vi, lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar