eslöv

eslöv

onsdag 15 augusti 2018

Idrotten informerar


                         Info från Idrott & Hälsa Ht18

Äntligen är vi igång med det nya läsåret och ämnet Idrott och Hälsa. Under läsåret 18/19 kommer vi att vara två idrottslärare, Anna (åk 3-5) och Carin (åk 2,6)

Vi inleder med att vara utomhus på idrottslektionerna fram till vecka 40 och från och med vecka 41 kommer vi att vara inomhus, Eslövshallen, om ingen annan information ges.

Oavsett om vi är ute eller inne krävs att alla elever har med sig idrottskläder och skor för att kunna göra sitt bästa. Självklart behövs även en handduk då alla elever ska duscha efter varje lektion. Att lära eleverna att sköta sin hygien ligger i linje med ämnets styrdokument.

Om ditt/erat barn, av någon anledning, inte kan delta på en idrottslektion så vill jag att ni skriver en lapp som ert/ditt barn har med sig och visar mig innan lektionen. På lappen vill jag ha:

  • aktuellt datum,
  •  orsak,
  • vårdnadshavarens underskrift samt
  • ett telefonnummer om jag undrar något.

 

 

 

 

 

Är det något som du undrar över eller något som jag behöver veta om ditt/erat barn, maila gärna:



Du är alltid välkommen att besöka oss på idrotten!

 

 

 

 

 

            Carin & Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar