eslöv

eslöv

torsdag 16 augusti 2018

Vi är igång och flitens lampa lyse!

·      
Sommarminnen 

Idag berättade jag om fyra av mina sommarminnen.

-       En varm dag
-       En tokig händelse
-       Det godaste jag har ätit 
-       En smärtsam händelse (rädd, ledsen)
Jag hade ritat bilder till mina berättelser.
Sen var det er tur att berätta. Ni fick ett  vitt papper som delades i fyra delar och därefter fick ni utifrån samma rubriker berätta lite om er sommar med fyra bilder och texter till dessa. Allra sist fick ni alla välja en av händelserna som vi laminerade och sedan hängde upp ute på skolgården. Alla elever på Norrevång har gjort detta idag, så vi har många Goa minnen att läsa ute på skolgården när hösten kommer.Har ni föräldrar möjlighet, så kom gärna förbi och titta.

Detta är kickoffen för Norrevångsskolans språkår. Ett år med språket i fokus i alla skolans ämne.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar