eslöv

eslöv

fredag 25 januari 2019

Veckokoll

Varje fredag gör vi våra veckokollar. Ett utmärkt sätt för mig att ha en dialog med varje elev om hur veckan varit.Jag får också koll  på stämningen i klassen. Jag märkte att det var annorlunda grupperingar bland tjejerna när vi kom tillbaka efter jullovet. Då hade jag lite frågor om det på veckokollen och fick veta att det var lite oroligt i tjejgänget. I måndags gjorde jag därför en ny veckokoll bara bland tjejerna. jag kunde sedan prata enskilt med varje flicka. Bra samtal-ni är kloka och kan formulera era bekymmer. Ibland behöver man dock hjälp av en vuxen för att kunna förlåta och gå vidare. Flera av er fick en liten tanke/läxa kring vad just ni kunde göra. Den här veckan har varit annorlunda och jag upplever att ni är glada och umgås fler tillsammans igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar