eslöv

eslöv

tisdag 16 augusti 2016

Välkomna


Beskrivning: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh-5pUV_xjMyJ-bkV5vlf41gfNow-pF3Qg7lze8kIoOqd-7P7nb9CmzIBezPR5kYx2sL_xVzAk9ZdZ2ADCeLQXf6hHK6o16pvbTfi3a_z02-kTaunudkMFNCu1Sc9sDd83egP6nK0QsjZBh/s1600/untitled.png

 

Hej!
Jag hoppas att ni alla har haft en riktigt skön sommar och att ni alla fått njuta av det fina vädret.

 En del har jag haft turen att träffa på badet, kul. Jag har badat massor i sommar tillsammans med min familj (Peter, Samuel,Vendela och Hedda) och övrig familj  i vår sommarstuga. Jag tror också att jag slagit personligt rekord i flest antal ätna glassar i sommar.

Nu är jag så sugen på att få arbeta med er alla!  Det ska bli så kul att få lära känna er och arbeta tillsammans med er. Jag vet att vi har mycket kul framför oss och tillsammans kommer vi att lära oss massor. Nu kör vi!

 

Det blir en del saker som ni elever kommer att känna igen, men också en hel del nya saker. Skoldagen är längre på mellanstadiet. Eleverna går varje dag mellan 8,00-14,00 .Från och med den 29 augusti  kommer projektet , ”Aktivitet förebygger” , att starta. Det kommer att vara på måndagar mellan 14,10-15,10. Det är ett projekt där Eslövs föreningar vänder sig till barn i kommunen. Mer info om detta kommer från projektansvarig.

Mer nyheter för eleverna är att de alla kommer att ha en egen ipad att arbeta med i skolan och hemma. Vi kommer att gå igenom , träna, spela och öva tillsammans i skolan och succesivt introducera nya hjälpmedel och appar.

Vi kommer att arbeta mycket med Google Classroom. En app som hjälper mig och eleverna att organisera de olika arbetsområdena och arbetsuppgifterna.

Jag kommer att göra veckoplanering som jag går igenom med eleverna varje  måndag. Planeringen kommer också att läggas ut på bloggen och på Classroom. På så sätt kommer ni därhemma att ha  möjlighet att tillsammans med ert barn gå igenom och planera upp veckans arbete. Eleverna behöver till en början stöd och hjälp, både från mig och er, för att hitta fungerande rutiner för att så småningom bli självständiga i sitt ansvarstagande. Jag försöker ha så många fasta läxor, som återkommer varje vecka på samma veckodag

 

 

Eleverna har med sig ett kontaktkort hem idag. Det ska fyllas i med kontaktuppgifter till båda vårdnadshavarna och lämnas tillbaka till skolan så fort som möjligt. Det är viktigt så att vi kan kontakta er om det händer något.

Schemat får ni också hem idag.

 Eleverna kommer att ha flera olika lärare:

Idrott Anna Olsson-Nilsson

Musik Ingemar Tågerud

Textilslöjd Diana Witting, träslöjd Gordon Bevanda

I klassen kommer även Maja Hedlund att arbeta. Maja är klasslärare i 4b men kommer också att ansvara för no-undervisningen i åk 4. Detta är tre lektionstillfällen i veckan.

Frida Andersson , som är klasslärare i 4a kommer att ansvara för ma-undervisningen i klassen. Detta är tre lektionstillfällen i veckan och jag kommer att ha ansvar för ett fjärde ma-lektionstillfälle.

John Engsvik kommer att ansvara för bild och teknik i klassen. Varannan vecka är det en timmes lektion i bild och varannan vecka är det en timmes lektion i teknik.

 

Jag kommer att ansvara för och undervisa i svenska, engelska, so och elevens val.

 

Om ert barn blir sjukt ska ni sjukanmäla till skolan. Antingen loggar ni in på Skola 24 och gör sjukanmälan där eller så ringer ni på telefonnummer:0515-86958. Det  viktigt att ni sjukanmäler era barn varje dag  innan 7.45 så att jag inte behöver sakna någon och bli orolig 

 

Skolan tar inget ansvar för värdesäker. Om det är så att en elev måste ha mobiltelefon med sig, kommer mobilen att ligga i elevens väska inne i klassrummet. Den får alltså inte användas under skoltid. Behöver ni komma i kontakt med varandra så ringer ni eller sms :ar mig.

Jag har längtat efter att få komma igång igen och extra mycket efter att eleverna ska komma.
Jag har hört mycket positivt om eleverna och ser verkligen fram emot att få vara en del av deras utveckling. Nästa vecka drar vi igång med läxor på riktigt och ni kommer att hitta läxorna på Classroom och här på bloggen. Som alltid så här i skolstarten överöser vi er med information. Jag ska försöka att vara så kortfattad och tydlig som möjligt. Ni är vana vid att få information och följa klassens arbete på blogg, det är toppen! Jag tycker att det är viktigt att ni som föräldrar har full insyn i vad vi arbetar med i skolan och det kommer ni att ha via bloggen.

Vill ni ha info i pappersform är det naturligtvis inte några problem. Bara hör av er till mig så att jag vet. Är det något som är oklart eller något som jag skulle kunna ha nytta av att veta om era barn så hör av er. Vi ses!

 


Med vänlig hälsning Sara
tele: 0701760588


Klassens blogg: www.saranorre.blogspot.com

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar