eslöv

eslöv

torsdag 11 maj 2017

Argumenterande text

Idag tränar ni på att skriva argumenterande texter . Några har valt att skriva på papper medan andra i klassen valt att lämna in på Classroom, ni bestämmer själv vilket som passar er bäst.

 Ni ska beskriva er drömdag för mig och övertyga mig om varför jag ska genomföra just din drömdag med klassen! Många tunga argument har jag fått in om varför ni ska ha mer idrott tex;fysisk aktivitet gör att jag lär mig bättre i de andra skolämnen. Fler GOTD för då lär jag mig mycket om många saker och det behöver jag i mitt liv. Andra argument som "det är kul" räcker inte för att övertyga fröken.
En uppgift som engagerade alla till att skriva mycket!
Det var någon som sa: " Det är lättare att argumentera med mamma därhemma..."
Ja ju mer vi övar på detta i skolan desto svårare och svårare för er föräldrar blir det att argumentera för er sak .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar