eslöv

eslöv

torsdag 17 augusti 2017

Disco information till alla föräldrar i 5c


Hej igen alla klass 5-C föräldrar.

Jag fick detta brev från Maria förra veckan. Nu är det dags för nytt skolår och snart är det jo klassens tur att ordna disco. Jag hjälper såklart till med det som behövs men skulle uppskattat om någon kan styra upp det hela, kanske då tillsammans med Maria, eftersom hon är nyckel ansvarig, och några andra. Affischer har klassen fixat så de hängs upp. 1 september 18,00-20,00 disco för f-3. 20:- inträde

Själv kan jag tänka mig att vara kaffe ansvarig (se mailet från Maria) och sen stanna efter discon och röja undan.



Marias mail:

Hej Elin;) Jag vill bara dubbelkolla att du har rätt mail till mig.  Jag har bokat matsalen och jag kontaktar vaktis  och hämtar nyckeln och öppnar upp dem tid vi bokar in att vi ska komma dit och sätta allt i ordning och sen låser jag när det är slut och lämnar nyckeln till vaktis igen. Så jag kam vars med hela kvällen. Tänkte snart  kan msn skicka ut och se hur många dom kan hjälpa till under kvällen. Blir vi många räcker det att man är halva tiden var om någon  vill det  .  I Kalles brors klass kokte vi kaffe till föräldrarna och klassen gick även pengar vi gick in för det till klasskassan. Brukar vara En del föräldrar som vill stanna kvar med dina disco- barn och då finns det även möjlighet för de att ta en kopp kaffe. Är lite sånt som är bra  att börja planera. Går fort nu tills skolan börjar...

 




Vi har redan lyckats tjäna in 9462 kronor på vår kakförsäljning. Bra jobbat allihop!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar