eslöv

eslöv

onsdag 23 augusti 2017

Uppdelning ansvar till discot

Hej alla 5-c föräldrar. Här kommer min och Marias uppdelning av uppgifter innan och under klassens disco. 

  • Discot är mellan 18-20 så om vi föräldrar ses vid 17och ställer rätt alla bord och stolar och fixar kiosken och städar av golven som brukar vara väldigt smutsiga med gammal mat under borden ) sen städar vi föräldrar undan allt efteråt så det blir väl till 21:00- 21:30 ca så jag ber vaktmästaren sätta på larmet vid 22:00 för då är vi ute ur byggnaden. 

  • Jag (Kalles  mamma) hämtar nycklar, har ansvar  att öppna lokalen och låsa när vi går. Jag har beställt lysband vi kan sälja för 10:-/st.

  • Jimmy ( Noas pappa) fixar högtalare, förstärkare mm och ordnar musiken under kvällen. ( han jobbar på skolan så han har tillgång till skolans utrustning med) ( kan ej, Sara pratar med Ingemar)

  • Ewa ( sebastians   mamma) inhandlar godis,chips, läsk.. mm. Klassen ordnar prislista och lappar med priserna på som vi kan lägga vid  godis lådorna så när Eva vet vad som ska säljas kan hon höra av sig till Sara om detta. 

  • Jonas, Anna, Therése och Fredrik (Melvins och Daniells föräldrar): Poppa popcorn och lägga i små påsar som vi säljer för 10:-/st. Hjälper Eva med att sätta upp Kioskerna och hjälper sen till med försäljningen under kvällen.

  • Elin ( Petreas  mamma) kokar kaffe och bakar kakor som vi föräldrar och disco besökarnas föräldrar kan köpa för en billig peng som går till klass kassan. Om någon annan gärna vill baka så hör av er till Elin (elinsigu@gmail.com)

  • Sandra och Jesper (Wilmas föräldrar) Hjälper till med föräldralistorna vid ingången.

  • Martina, Anneli, Lina (Julians, Amandas och Anicias mammor) Hjälper till med lekar/lotteri, mest att finnas som stöd för dem som är ansvariga för detta.

  • Camilla, Pontus och Magnus (Samuels och Oscars föräldrar): Fixar låda eller säck till pantburkar så vi slipper sortera soppor och pant (ungarna fixar skyltar till detta), och får ansvar att vakta in/utgången under kvällen efter att discot har börjat.


  • Saker som behövs: Kassa skrin eller något liknande för pengarna, både vid entrén och i kiosken(erna). Kvast/kvastar och skyffel/skyfflar eftersom vi inte har tillgång till skolans städ material. 



• Sara har gjort lista på vilka ansvarsområde eleverna i klass 5c har. T.ex. kiosken, inträdet, lekledare osv. och denna finns få klassens blogg.

Är bra om så många föräldrar som möjligt är med.. skulle någon inte kunna hela kvällen är det ok bara vi vet hur många ungefär som kommer och hjäper till. Brukar gå smidigt att förbereda och plocka undan bara man  hjälps åt. VI har bara satt specifika uppgifter på dem föräldrar som hade hört av sig men de andra hjälper såklart till med det som behövs.

Det är eleverna som håller i discot/försäljning, vi föräldrar finns där mest som stöd, t.ex. i kiosken och vid ingången.

När discot börjar är det bra att en förälder står och räknar alla barnen, t.ex. så  vi vet hur många som är på discot. viktigt om något skulle hända. 

Även viktigt att när alla disco-prinsessor/ prinsar kommit så låser vi ytter dörrarna så ingen springer ut. Därför måste det alltid finnas någon  vuxen vid ingången som vakt.


Hoppas vi alla ses nästa fredag, hälsningar, Elin och Maria.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar